نمونه مثال AHP با داده ها 2

امر تواناسازی،ظرفیت های بالقوه ای را که برای بهره برداری از طرفیت توانایی های انسانی از آن استفاده کامل نمیشود در اختیار سازمان و مدیریت میگذارد. و مدیریت سازمان ها در دنیای پیچیده کنونی برای پویایی و ادامه حیات خود الزاما نیازمند به استفاده از پتانسیل بالقوه کارکنان خود می باشند

توضیحات

نمونه مثال AHP با داده ها-عوامل موثر بر توانمندسازی كاركنان دانشگاه آزاد مازندران

خلاصه ای از مثال

امر تواناسازی،ظرفیت های بالقوه ای را که برای بهره برداری از طرفیت توانایی های انسانی از آن استفاده کامل نمیشود در اختیار سازمان و مدیریت میگذارد. و مدیریت سازمان ها در دنیای پیچیده کنونی برای پویایی و ادامه حیات خود الزاما نیازمند به استفاده از پتانسیل بالقوه کارکنان خود می باشند(بلانچارد،کارلوس و راندولف،1381،ص13) همانطور که سازمان ها به مقابله با چالش های کاری میروند و بهینه سازی مستمر را در اولویتا خود قرار داده اند،نیاز بیشتری به حمایت،تعهد و مشارکت همگان در کار احساس می شود.اکنون موثعیت بصورتی درآمده است که داشتن کارکنان پر انرژی،خلاق،توانمند و با توانمندسازی سرمایه های انسانی متعهدانه به عنوان مهم ترین منابع سازمانی و سرمایه های بی بدیل جهت پیشرفت،بهبودی و تحول سازمان ها در نظر گرفته می شوند.

کارکنان سازمان های امروزین باید توامند گردند و توانمندسازی کارکنان،مستلزم بکارگیری کارا و موثر کلیدهای توان افزایی نیروی انسانی است که مطالعه و بررسی این کلیدها و تعیین نقس و تاثیرات آنها در توانمندی کارکنان یک رویکرد انسانی-مدیریتی در سازمان ها تلقی می شود. جهارچوب، محتوا و نتایج در باب (توانمندسازی کارکنان) طبق یک فرآیند تحقیق توصیفی-پیمایشی تنظیم شده است که هدف اصلی و عمده تحقیق،مطالعه مبانی نظری،مدل های ادارکی توانمندی و مولفه های این مدل و سرانجام تاثیر هریک از مولفه ها در میزان توانمند سازی کارکنان یک مرکز دانشگاهی می باشد.

تحقیق مربوطه در قالب مطالعه موردی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مازندران با تاکید بر سه مولفه کلیدی مدل ترکیبی ال دفت-بلانچارت یعنی :

1-کار گروهی(مشارکتی) 2- تسهیم و توزیع اطلاعات در میان کارکنان 3- تفویض اختیار به کارکنان،با بهره گیری از سنجش نظرات نمونه های آماری کارکنان و کارشناسان خبره واحد های دانشگاهی بسیار بزرگ شامل: دانشگاه های آزاد تنکابن،چالوس،بابل،آمل،قائمشهر و ساری با ابزار اندازه گیری پرسشنامه و تکنیک AHP صورت گرفته است.نتايج تحقيق، نشان داده است كه به ترتيب؛ كارگروهي (رتبه او ل)، تفويض اختيار و تسهيم و توزيع اطلاعات مشتركاً (رتبه دو م)، در توانمن دسازي كاركنان ايفاء نق ش م ينمايند و به موازات مطالعات نظري و پيشين ههاي تحقيقاتي، هر يك از عوامل س هگانه ياد شده بترتيب اولويت، بيشترين نقش و تأثير را در امر توانمندسازي كاركنان دانشگاه آزاد اسلامي دارند.

ردیفمعیارهاامتیاز
1-تفویض اختیار2
2-مشارکت (کار گروهی)1
3-تسهیم اطلاعات بین کارکنان2

محاسبه کل رتبه های کل معیارهای سه گانه

ردیفمعیارهاامتیاز
1-فرصت لازم برای بیان عقاید5
2-تشویق جهت مشارکت در تصمیم گیری3
3-تلاش در جهت مشارکت در تصمیم گیری1
4-استفاده از تجارب کارکنان2
5-همکاری گروهی در جهت تحقق اهداف4

محاسبه رتبه هاي معيار مشاركت (كار گروهي)

 

ردیفمعیارهاامتیاز
1-دادن اختياردرروش انجام كار4
2-پرداخت متناسب باعملكرد1
3-تناسب اختيارات باحيطه وظايف2
4-روشن وشفاف بودن اختيارات3
5-پذيرش مسئوليتهاي كاري جديد5

محاسبه رتبه های معیار تفویض اختیار

ردیفمعیارهاامتیاز
1-فراهم نمودن اطلاعات مورد نياز كارتوسط مدير3
2-اطلاع از نتايج تصميمات1
3-دسترسي به منابع لازم جهت ايده جديد1
4-دسترسي به منابع لازم جهت انجام وظايف2
5-سهولت دسترسي به منابع2

محاسبه رتبه هاي معيار تسهيم اطلاعات بين كاركنان

خلاصه گزارش
تاریخ بازبینی
مورد بازبینی شده
آخرین بازبینی
نرخ پیشرفت این مطلب
31star1star1stargraygray

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

.فقط مشتریانی که این محصول را خریداری کرده اند و وارد سیستم شده اند میتوانند برای این محصول دیدگاه(نظر) ارسال کنند.

برای مشاوره رایگان پروژه و پایان نامه خود با ما تماس بگیرید. تلفن تماس: 7794-555-0903